Selecteer een pagina

FAQ

Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Kan ik mij rechtstreeks bij jullie aanmelden?

Aanmeldingen voor trajecten gebeurt via Woonurgentie Groningen ofwel via de betreffende woningcorporatie.

meer info

Ik heb een mooie woning gezien en ken de buurt, kan ik, ondanks dat hij niet in Woningnet wordt aangeboden alsnog voor deze woning in aanmerking komen?

Nee, u komt alleen in aanmerking voor woningen die aan u worden aangeboden via Woningnet.

Kan mijn traject ook eerder dan het jaar worden afgesloten?

Nee, een traject bij Bureau Woonkans duurt minimaal één jaar. Tijdens evaluatiegesprekken kunnen voorwaarden eventueel worden aangepast.

Mag ik tijdens het traject bij Bureau Woonkans ook samenwonen?

In principe niet, maar dit is bespreekbaar met uw casemanager en afhankelijk van uw partner.

Waarom zie ik niet alle woningen in Woningnet?

Dit heeft te maken met uw woonprofiel. Ook heeft dit te maken met woningen die voorafgaand aan het aanbiedingsproces niet geschikt worden bevonden voor cliënten van Bureau Woonkans. Woningen worden alvorens het aanbiedingsproces gecheckt door de betreffende corporatie, zij beslissen of u een woning in aanbod krijgt of niet.

Hoe vaak mag ik een woning afwijzen?

U kunt alleen een woning afwijzen wanneer u daar een reden voor heeft. Een voorbeeld hiervan is dat u iets naars heeft meegemaakt in de buurt. Afwijzing gaat altijd in overleg met uw casemanager bij Bureau Woonkans.

Kan ik op een woning reageren met meer slaapkamers dan in mijn woonprofiel?

Nee, de gemeente Groningen wil voorkomen dat alleenstaanden in grote eengezinswoningen terecht komen en werkt daarom met een woonprofiel. Bent u alleen, komt u in aanmerking voor een woning met één slaapkamer etc.

Kan er worden afgeweken van de voorwaarden?

Nee, wanneer u zich niet aan de voorwaarden houdt kan dit consequenties hebben voor uw urgentie en/of huisvesting.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Veel antwoorden op vragen met betrekking tot uw urgentie kunt u vinden op:

https://woonurgentiegroningen.nl/vragen/

Neem contact op met Bureau Woonkans 

Vragen?

> bekijk hier de veelgestelde vragen

Als u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen door te mailen naar:
bureau.woonkans@woonkans.nl.

Openingstijden

Telefonisch bereikbaar:
maandag t/m donderdag
9.00 tot 12.00 uur
050- 314 66 14

Door